wtorek, 9 października 2012

Kapuśniaczki

Zapraszam na pyszne kapuśniaczki mojego wykonania:))
Uwielbiam je robić bo są pyszne i dość szybkie w przygotowaniu...
Wyśmienicie smakują z czerwonym barszczykiem...mniam...
Składniki na ciasto:
- 50 dag mąki pszennej
- 15 dag margaryny
- 5-6 dag drożdży
- 2 jajka
- 2 żółtka
- 1/2 szkl. kwaśnej śmietany
- 2 łyżki mleka
- cukier i sol do smaku

 Składniki na nadzienie:
- 1 kg kapusty kiszonej
- 2 średnie cebule
- 30 dag pieczarek
- 1 starta na tarce marchewka
- sól, pieprz, tłuszcz

- kminek  do posypania

Ciasto zarabiamy jak zwykłe drożdżowe. A co do farszu to należy  kapustę ugotować (nie na miękko), przestudzić, odcisnąć wodę. Cebule pokroić w kostkę, zeszklić na tłuszczu, dodać pokrojone pieczarki i udusić. Kapustę połączyć z pieczarkami, doprawić solą i pieprzem. Podsmażyć chwilę.
Ja wszystko robię w Thermomixie więc jest raz dwa.




Muszę przyznać, że od czasu do czasu lubię coś ugotować:)) a Wy??? jak jest u Was z gotowaniem i pieczeniem??:))
Pozdrawiam

7 komentarzy:

  1. mhmmmm...wyglądają przepysznie...uwielbiam, spróbuję z pewnością...
    Uwielbiam gotować, niestety do wypieków mam dwie lewe ręce;(

    P.S. Iwonko odnośnie drutów, ja tez poczyniłam pierwsze kroki i wiesz co...tak jak w przypadku szydełka najbardziej podoba mi się prostota czyli półsłupek z narzutem tak i w przypadku drutów ten najprostszy jest dla mnie idealny;))myślałam że będzie gorzej;) fakt że duużo jeszcze przede mną ale najważniejsze że zaczęłam;)
    Powodzenia i Tobie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA NA DRUTACH OBECNIE SAMYMI PRAWYMI SIE POSŁUGUJĘ:)) ale jak narazie nie ciągnie mnie tak jak do szydełka:)) więc chyba moja przygoda z drutami nie będzie zbyt długa:))

      Usuń
  2. hmmm wyglądają smakowicie! Ja gotuję, bo jeść trzeba i lubię, ale szaleństwa z tym nie ma. Pozdrawiam cieplutko- buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. zapomniałam zapytać - jak długo należy je piec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tak 30 minut:) muszą się ładnie zarumienić z góry:)

      Usuń